Letadla LET L-410A/M u provozovatelů v Československu/České republice |
|
XL-410 |
001 |
OK-YKE |
OK-060 |
Let |
16.4.1969 |
|
tovární imatrikulace OK-060, nyní v muzeu v Kunovicích |
|
|
|
|
14.4.1970 |
|
v muzeu v Kunovicích |
|
|
|
|
L-410AB |
00-02 |
OK-AKF pak AZB |
OK-178 |
Let |
10.12.1970 |
28.2.1992 |
tovární imatrikulace OK-178, nyní |
|
od 28.2.1992 u Lusiana jako OK-ADR; od 3.4.1994 u Bemoairu jako OK-ADR; od 22.3.1996 u Olimexu jako OK-ADR; od 27.3.1998 u Blue Bird jako 5Y-HHF |
|
|
|
|
L-410 |
00-03 |
OK-AKG pak AZA |
OK-176 |
Let |
1971 |
? |
tovární imatrikulace OK-176, nyní muzeum Barloo, Holandsko |
|
od ? u Slov Airu jako OK-ADQ; od 1.6.1976 u ČSA jako OK-ADQ; od 26.3.1982 u SLI jako OK-ADQ |
|
|
|
|
1972 |
1.6.1976 |
odstaven v Keni |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-DDU; od 3.7.1981 u spol. Vítkovice jako OK-DDU; od 31.3.1992 u Solinair/DHL jako OK-DDU; od 15.12.1995 u Blue Bird jako 5Y-HHC |
|
|
|
|
L-410MA |
730207 |
OK-DZA |
|
Let |
1973 |
? |
tovární imatrikulace OK-144/158 |
|
od ? u Slováckého aeroklubu jako OK-DZA |
|
|
|
|
1975 |
|
v muzeu v Kunovicích |
|
|
|
|
XL-410 |
003 |
OK-YKF |
|
Let/VZLÚ |
15.12.1969 |
|
Foto: Ondřej Knotek (1997) tovární imatrikulace OK-063/020, nyní muzeum Kbely |
|
|
|
|
L-410A |
00-04 |
OK-ADN |
|
Slov Air |
? |
1.6.1976 |
odstaveno v Martině |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-ADN; od 10.1.1983 odstaveno |
|
|
|
|
L-410A |
00-05 |
OK-ADO |
|
Slov Air |
? |
1.6.1976 |
muzeum v Kunovicích |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-ADO; od 6.8.1982 u Svazarmu/Slováckého aeroklubu |
|
|
|
|
L-410A |
710101 |
OK-ADP |
|
Slov Air |
27.11.1971 |
1.6.1976 |
muzeum v Kunovicích |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-ADO; od 6.8.1982 u Svazarmu/Slováckého aeroklubu |
|
|
|
|
L-410A |
720102 |
OK-ADT |
|
Slov Air |
1972 |
1.6.1976 |
po vyřazení výukový, později sešrotován |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-ADT; od 27.4.1982 armádní |
|
|
|
|
L-410A |
720202 |
OK-CDR |
|
Slov Air |
1972 |
1.6.1976 |
učební pomůcka v Košicích |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-CDR; od 15.4.1982 armádní |
|
|
|
|
L-410A |
720203 |
OK-CDS |
|
Slov Air |
1972 |
1.6.1976 |
odstaven v Keni |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-CDS; od 14.4.1982 u Škoda Air jako OK-CDS; od 23.6.1998 u Eagle Air jako 5Y-HNT |
|
|
|
|
L-410A |
730209 |
OK-DDV |
|
Slov Air |
1973 |
1.6.1976 |
odstaven v Keni |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-DDV; od 21.5.1982 u spol. Vítkovice jako OK-DDV; od 23.5.1994 u Air Ostrava jako OK-DDV; od 29.10.1995 u Blue Bird jako 5Y-HHB |
|
|
|
|
L-410A |
730210 |
OK-DDW |
|
Slov Air |
1973 |
1.6.1976 |
odstaven v Keni |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-DDW; od 7.6.1981 u Škoda Air/DHL jako OK-DDW; od 1995 u Eagle Aviation jako 5Y-FNT |
|
|
|
|
L-410A |
730301 |
OK-DDX |
|
Slov Air |
1973 |
1.6.1976 |
odstaven v Keni |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-DDX; od 1.1.1979 u spol. Vítkovice jako OK-DDX; od 23.5.1994 u Air Ostrava jako OK-DDX; od 1995 u Eagle Aviation jako 5Y-GNT; od 1998 u Blue Sky jako 5Y-GNT |
|
|
|
|
L-410A |
730302 |
OK-DDY |
|
Slov Air |
1973 |
1.6.1976 |
odstaven v Keni |
|
od 1.6.1976 u ČSA jako OK-DDY; od 1.1.1982 u Škoda Air jako OK-DDY; od 1991 u Ecua Guineana jako OK-DDY; od 1993 u Liz Air jako OK-DDY; od 1994 u Škoda Air jako OK-DDY |
|
|
|
|
L-410M |
750408 |
OK-FDC |
|
Aero |
1975 |
13.9.1989 |
odstaven 13.09.1989 ve Vodochodech, vystaven v Cerasolu, San Marino |
|
|
|
|
L-410AS |
720103 |
OK-CKA |
OK-174 |
Omnipol |
1972 |
1.5.1975 |
tovární imatrikulace OK-174, vyřazen 1985 |
|
od 1.5.1975 u Aeroflotu jako CCCP-67251 |
|
|
|
|
L-410AS |
740304 |
OK-EXA |
|
Omnipol |
1974 |
3/1975 |
vyřazen v srpnu 1985 |
|
od 3/1975 u Aeroflotu jako CCCP-67256 |
|
|
|
|
L-410M |
750409 |
OK-FDE |
|
Vítkovice |
|
od 1995 u Solinair/DHL jako S5-BAG; od 1999 kavárna v Portoroži |
|
|
|
|
|
|
L-410M |
730206 |
OK-DZB |
|
VZLÚ |
1973 |
80. léta |
tovární imatrikulace OK-018, začátkem osmdesátých let přelet do Lvova, kde byl údajně používán k pozemním testům motorů |
|
|
|
|
L-410A |
730208 |
OK-DKD |
|
VZLÚ |
1973 |
11.10.1997 |
používal se k testům motorů M601; zničen v konžském Geti, 14.12.2001 údajně sestřelen rebely |
|
od 11.10.1997 u Eagle Air jako 5X-CNF |
|
|
|
|
L-410M |
750402 |
0402 |
|
armádní |
1975 |
|
muzeum Bensheim, Německo |
|
|
|
|
L-410M |
750403 |
0403 |
|
armádní |
1975 |
|
údajně prodán do Holandska (muzeum) |
|
|
|
|
L-410M |
750404 |
0404 |
|
armádní |
1975 |
1.1.1993 |
uložen v Trenčíně, nyní v Piešťanoch |
|
od 1.1.1993 u slovenské armády jako 0404 |
|
|
|
|
L-410M |
750405 |
0405 |
|
armádní |
|
od 1.1.1993 u slovenské armády jako 0405, nyní jako OM-SAB u Dubnica Air |
|
|
|
|
L-410M |
750502 |
0502 |
|
armádní |
|
|
|
|
L-410M |
750503 |
0503 |
|
armádní |
1975 |
|
odstaven v německém Rothenburgu |
|
|
|
|