PLANES.CZ
-- Menu --

14.7.25 06:24:24
Letadla Lisunov Li-2 u provozovatelů v Československu/České republice
OK-GAB
Lisunov Li-2P 23441801 OK-GAB   ČSA
29.5.1952 9/1963 od konce šedesátých let jako bufet před starým letištěm, v březnu 1972 při uzavírání tohoto prostoru použit pro cvičení hasičů
  v roce 1956 převzat armádou, později přestavěn na Li-2F, u FLS jako 1801, vyřazen 9/1963
OK-GAC
Lisunov Li-2P 23442305 OK-GAC   ČSA
2.8.1952 7/1965  
  od roku 1956 do vyřazení u armády jako 2305
OK-GAD
Lisunov Li-2P 23442209 OK-GAD   ČSA
30.9.1952 8/1966 datum dodání podle prvního letu
zahrál si v Nebeských jezdcích jako Wellington (přestavěn v Aeru), ovšem již nelétal.
  od roku 1956 do vyřazení u armády jako 2209, během této doby přestavěn na Li-2F
OK-GAE
Lisunov Li-2P 23442210 OK-GAE   ČSA
23.8.1952 1964  
  od 29.1.1956 do vyřazení u armády jako 2210
OK-GAF
Lisunov Li-2P 23442501 OK-GAF   ČSA
25.8.1952 4/1968  
  od roku 1956 do vyřazení u armády jako 2501. Byl vybaven blíže nespecifikovanými dodatečnými anténami.
OK-GAG jako 2804
Lisunov Li-2P 23442804 OK-GAG   ČSA
12.11.1952 4/1968 datum dodání podle prvního letu
Foto: archiv Jaroslava Matoulka
  od 5.8.1954 do vyřazení u armády jako D-3? a poté 2804, v průběhu doby přestavěn na Li-2F
OK-GAH
Lisunov Li-2P 23443002 OK-GAH   ČSA
21.10.1952 7/1967 Foto: Jiří Řechka
  od 14.6.1957 do vyřazení u armády jako D-38 a 3002, v průběhu doby přestavěn na Li-2F. Nyní ve Kbelích jako D-24, pro film v roli Dakoty
D-30
Lisunov Li-2T 23442106 D-30   armádní
3.1.1952 ???  
  Později 2106. Upraven pro vleky terčů, pravděpodobně v LOK zastavěn radar z Il-28B. Sloužil k výcviku osádek. V současnosti exponát ve Vojenském přírodním muzeu na Dukle v barvách Sovětské armády.
D-31
Lisunov Li-2T 23442703 D-31   armádní
13.3.1952 7/1967 datum dodání podle prvního letu
  Později 2703, upraven pro vleky terčů. Po vyřazení přemístěn do areálu žilinské univerzity, kde byl do 80. let.
D-32
Lisunov Li-2 23442708 D-32   armádní
3.6.1952 10/1966 datum dodání podle prvního letu
  upraven pro vleky terčů, později přestavěn na Li-2F, u FLS (Fotoletecká skupina Hradčany) jako 2708
D-33 jako 2107
Lisunov Li-2T 23442107 D-33   armádní
1.12.1951 ??? Foto: archiv Jaroslava Matoulka
  později 2107, upraven pro vleky terčů. V současnosti exponát ve Vojenském muzeu ve Svidníku s číslem 50 v barvách Sovětské armády.
D-34
Lisunov Li-2T 23442109 D-34   armádní
20.2.1952 08/1957  
  později 2109
D-35
Lisunov Li-2D 23442801 D-35   armádní
24.4.1952 6/1967  
  později přestavěn na Li-2F, u FLS jako 2891 (správně měl být 2801)
D-36
Lisunov Li-2D 23442901 D-36   armádní
12.2.1952 ???  
  později 2901
D-37
Lisunov Li-2T 23442108 D-37   armádní
1.12.1951 4/1966  
  později 2108, 4/1966 dosloužil u velitelského roje 2. dPVOS v Brně - Černovicích
D-37
Lisunov Li-2D 23442710 D-37   armádní/vládní/armádní
20.10.1952 9/1967 ve Kbelích
  9/1954 předán armádou do dílen ČSA, kde byl přestavěn na salónní verzi. 6/1955 převzat do vládní letky jako OK-BYP. 30.5.1957 jej převzala armáda, zde jako 2710 v Žatci. Na pravé straně a vpravo od dveří měl znak Žatce, jeho autorem byl Jaroslav Dekánek, pilot vr 3. dPVO. V této podobě a v letuschopném stavu předán do MLK. V současnosti chátrá na ploše kbelského letiště ve zbarvení ČSA, t.č. s reg. OK-WDI kvůli filmu).
D-38
Lisunov Li-2T 23442304 D-38   armádní
10.8.1952 10/1966  
  později přestavěn na Li-2F, u FLS jako 2304 vyřazen 10/1966
OK-BYA
Lisunov Li-2 23442301 OK-BYA   vládní
27.8.1952 196?  
  v neznámé době předán armádě, jako 2301 vyřazen 196?
OK-BYO
Lisunov Li-2 23442105 OK-BYO   vládní
5.8.1952 8.8.1966 jako 20 v barvách Sovětské armády v Banské Bystrici, od roku 2007 s číslem 21
Foto: Jiří Řechka
  v té době měl u armády pravděpodobně přiděleny znaky D-29 a také civilní volačku OK-GAA (při pronájmu ČSA v 10/1952). 30.5.1957 předán armádě, zde jako 2105 vyřazen 8.8.1966
OK-BYQ
Lisunov Li-2T 23442309 OK-BYQ   vládní
17.8.1952 196?  
  v neznámé době předán armádě, přestavěn na Li-2F, jako 2309 vyřazen 196?. V roce 2004 stále v Nové Dubnici.
D-24
Lisunov Li-2 23442407 2407   srmádní
    08.09.90 v Prostějově pouze trup, naposledy zde viděn 09/2006
   
0
Lisunov Li-2        
    motorest Kamenný mlýn u Plaveckého Štvrtka,v 90. letech rozřezán