Letadla Lisunov Li-2 u provozovatelů v Československu/České republice |
 |
Lisunov Li-2P |
23441801 |
OK-GAB |
|
ČSA |
29.5.1952 |
9/1963 |
od konce šedesátých let jako bufet před starým letištěm, v březnu 1972 při uzavírání
tohoto prostoru použit pro cvičení hasičů |
|
v roce 1956 převzat armádou, později přestavěn na Li-2F, u FLS jako 1801, vyřazen 9/1963 |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2P |
23442305 |
OK-GAC |
|
ČSA |
|
od roku 1956 do vyřazení u armády jako 2305 |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2P |
23442209 |
OK-GAD |
|
ČSA |
30.9.1952 |
8/1966 |
datum dodání podle prvního letu
zahrál si v Nebeských jezdcích jako Wellington (přestavěn v Aeru), ovšem již nelétal. |
|
od roku 1956 do vyřazení u armády jako 2209, během této doby přestavěn na Li-2F |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2P |
23442210 |
OK-GAE |
|
ČSA |
|
od 29.1.1956 do vyřazení u armády jako 2210 |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2P |
23442501 |
OK-GAF |
|
ČSA |
|
od roku 1956 do vyřazení u armády jako 2501. Byl vybaven blíže nespecifikovanými dodatečnými anténami. |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2P |
23442804 |
OK-GAG |
|
ČSA |
12.11.1952 |
4/1968 |
datum dodání podle prvního letu Foto: archiv Jaroslava Matoulka |
|
od 5.8.1954 do vyřazení u armády jako D-3? a poté 2804, v průběhu doby přestavěn na Li-2F |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2P |
23443002 |
OK-GAH |
|
ČSA |
21.10.1952 |
7/1967 |
Foto: Jiří Řechka |
|
od 14.6.1957 do vyřazení u armády jako D-38 a 3002, v průběhu doby přestavěn na Li-2F.
Nyní ve Kbelích jako D-24, pro film v roli Dakoty |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2T |
23442106 |
D-30 |
|
armádní |
|
Později 2106. Upraven pro vleky terčů, pravděpodobně v LOK zastavěn radar z Il-28B. Sloužil k výcviku osádek.
V současnosti exponát ve Vojenském přírodním muzeu na Dukle v barvách Sovětské armády. |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2T |
23442703 |
D-31 |
|
armádní |
13.3.1952 |
7/1967 |
datum dodání podle prvního letu |
|
Později 2703, upraven pro vleky terčů. Po vyřazení přemístěn do areálu žilinské univerzity, kde byl do 80. let. |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2 |
23442708 |
D-32 |
|
armádní |
3.6.1952 |
10/1966 |
datum dodání podle prvního letu |
|
upraven pro vleky terčů, později přestavěn na Li-2F, u FLS (Fotoletecká skupina Hradčany)
jako 2708
|
|
|
|
 |
Lisunov Li-2T |
23442107 |
D-33 |
|
armádní |
1.12.1951 |
??? |
Foto: archiv Jaroslava Matoulka |
|
později 2107, upraven pro vleky terčů. V současnosti exponát ve Vojenském muzeu ve Svidníku s číslem 50 v barvách Sovětské armády. |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2T |
23442109 |
D-34 |
|
armádní |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2D |
23442801 |
D-35 |
|
armádní |
|
později přestavěn na Li-2F, u FLS jako 2891 (správně měl být 2801) |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2D |
23442901 |
D-36 |
|
armádní |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2T |
23442108 |
D-37 |
|
armádní |
|
později 2108, 4/1966 dosloužil u velitelského roje 2. dPVOS v Brně - Černovicích |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2D |
23442710 |
D-37 |
|
armádní/vládní/armádní |
20.10.1952 |
9/1967 |
ve Kbelích |
|
9/1954 předán armádou do dílen ČSA, kde byl přestavěn na salónní verzi.
6/1955 převzat do vládní letky jako OK-BYP. 30.5.1957 jej převzala armáda, zde jako 2710
v Žatci. Na pravé straně a vpravo od dveří měl znak Žatce,
jeho autorem byl Jaroslav Dekánek, pilot vr 3. dPVO. V této podobě a v letuschopném stavu předán do MLK.
V současnosti chátrá na ploše kbelského letiště ve zbarvení ČSA, t.č. s reg. OK-WDI kvůli filmu).
|
|
|
|
 |
Lisunov Li-2T |
23442304 |
D-38 |
|
armádní |
|
později přestavěn na Li-2F, u FLS jako 2304 vyřazen 10/1966 |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2 |
23442301 |
OK-BYA |
|
vládní |
|
v neznámé době předán armádě, jako 2301 vyřazen 196? |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2 |
23442105 |
OK-BYO |
|
vládní |
5.8.1952 |
8.8.1966 |
jako 20 v barvách Sovětské armády v Banské Bystrici, od roku 2007 s číslem 21 Foto: Jiří Řechka |
|
v té době měl u armády pravděpodobně přiděleny znaky D-29 a také civilní volačku OK-GAA (při pronájmu ČSA v 10/1952). 30.5.1957 předán armádě, zde jako 2105 vyřazen 8.8.1966 |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2T |
23442309 |
OK-BYQ |
|
vládní |
|
v neznámé době předán armádě, přestavěn na Li-2F, jako 2309 vyřazen 196?. V roce 2004 stále v Nové Dubnici. |
|
|
|
 |
Lisunov Li-2 |
23442407 |
2407 |
|
srmádní |
|
|
08.09.90 v Prostějově pouze trup, naposledy zde viděn 09/2006 |
|
|
|
 |
|
|
motorest Kamenný mlýn u Plaveckého Štvrtka,v 90. letech rozřezán |
|
|
|
|